joi, 17 ianuarie 2008

Osul potrivit...

de Constantin D. Pavel

Ai ales tu oare, omule, osul potrivit? Nu cumva eşti încă prea mic pentru osul tău atât de mare? Ţi-ai antrenat tu colţii înainte de a „ataca“ un asemenea os? Te-ai gândit tu bine înainte de a-l alege şi de a te apuca de ronţăit la el? Eşti tu, omule, suficient de copt pentru osul tău?
Iată încă o serie de întrebări dure, pe care mi le-am adresat în fapt de searã... M-am gândit la „oasele“ pe care le-am ros de-a lungul vieţii mele, am analizat „oasele“ pe care le rod acum şi am ajuns la câteva concluzii interesante:
1. când suntem „mici“, râvnim aproape întotdeauna la „oasele“ uriaşe ale celor mari;
2. rar, foarte rar, avem înţelepciunea de a aştepta să creştem pentru a avea acces la „oasele“ cele mari;
3. ne repezim care mai de care la „oase“ uriaşe, pe care nici măcar să le zgâriem un pic nu suntem în stare, iar când constatăm că nu avem şanse, dăm vina pe „oase“...;
4. ne aruncăm cu capul înainte, atraşi de promisiunile care se află în spatele imaginii unor „oase“ mari, având impresia că vom fi îndestulaţi de aici înainte, dacă vom deţine astfel de „oase“;
5. nu ne luăm răgazul de a ne lăsa colţii să crească şi nici de a creşte noi înşine, nu avem răbdare să învăţăm să roadem „oase“ mari antrenându-ne mai întâi cu „oasele“ mici;
6. vrem mai mult, mai repede, chiar ACUM, uitând esenţialul: primim, întotdeauna, numai „oasele“ pe care le merităm!
Căutând răspunsuri care să mă lumineze, am primit doar unul, încărcat însă de toată înţelepciunea străbună:
„Toate la timpul lor, omule...“!

Niciun comentariu:

Gândul Zilei 1118 - Luni 23 ianuarie 2023:

”Golește-ți mintea, o dată pe zi. Retrage-te câteva minute și intră în stare alfa, iar acolo caută pepita ta de aur din ziua respectivă, înt...