vineri, 1 februarie 2008

MagazinulTău.ro

de Constantin D. Pavel

Hai să facem un exerciţiu. Să spunem că stăm faţă în faţă şi purtăm un dialog. S-ar putea să nu nimeresc exact întrebările pe care le-ai pune, însă, din experienţă îţi spun că cel puţin două treimi din ele le intuiesc deja. Să începem, deci:
– Ce spuneai că-i acela un prosumator?
– O persoană care, în timp ce consumă, ca orice om de pe pământ, produce venit.
– E posibil aşa ceva?
– Dintotdeauna. Numai că foarte puţini oameni şi-au permis, în trecut, să fie prosumatori. Cel mai bun exemplu e un individ care are un magazin alimentar. De unde crezi că-şi aprovizionează el frigiderul?
– Ce fel de întrebare-i asta?! Bineînţeles că de la el din magazin!...
– Corect. Şi tu ai face la fel, nu-i aşa?
– Mai întrebi! Ce, aş fi nebun să mă duc să-mi las banii în magazinul de peste drum? Normal că aş cumpăra de la mine. Dar, din păcate, eu sunt un simplu salariat şi nu-mi permit...
– Ce nu-ţi permiţi...?
– Nu-mi permit să-mi fac un magazin. Asta cere investiţii uriaşe: spaţiu, amenajare, stocuri de marfă, angajaţi, bătaie de cap, impozite!
– Ai dreptate. Dar aceasta numai în cazul comerţului clasic. Nu uita că am intrat în secolul XXI!...
– Vorbeşti cumva de... Internet? De e-commerce?
– Cam aşa ceva. El există deja şi îţi e accesibil la orice Internet Café, dacă nu ai o legătură acasă.
– Da, dar în România Internetul nu-i atât de dezvoltat... Şi chiar dacă ar fi, magazinul acela virtual nu e al meu. E al altuia.
– Dar dacă ar fi? Dacă ai avea MagazinulTău.ro ori chiar MagazinulTău.com?
– Nu e posibil aşa ceva! Şi ăsta ar necesita o investiţie uriaşă!... Spaţiu de depozitare, stocuri de marfă, angajaţi, bătaie de cap... Eh, e-adevărat, aş exclude amenajarea, dar asta-i prea puţin...
– Nu uita ce ţi-am spus în capitolele de mai înainte despre vânzarea în reţea! Producătorul îţi pune la dispoziţie toate acestea! Pe gratis! Cu o singură condiţie: tu să-ţi deschizi Magazinul Tău, să consumi din el şi să le spui şi altora că pot face acest lucru, că-şi pot deschide propriul magazin...
– Stai puţin. Am auzit eu ceva... Ei nu mai dau bani pe reclamă, ci mi-i dau mie, în funcţie de consumul meu şi al celor recomandaţi de mine!...
– Exact! Tu cumperi, de fapt, un magazin de-a gata, MagazinulTău.ro, care este, în esenţă, o franciză, o afacere la cheie, dovedit funcţionabilă! Şi atunci când cumperi din el, nu faci doar cumpărături, ci şi investeşti! Investeşti în afacerea ta!
– Dar produsele sunt mai scumpe decât pe piaţa clasică... Aşa am auzit...
– Da. Ai auzit bine. Însă oamenii de afaceri cumpără inteligent, nu ieftin. Ei investesc fiecare bănuţ, nu cheltuiesc fiecare bănuţ. Iar cheia bunăstării nu este să munceşti mai mult, ci să cheltuieşti inteligent banii pe care-i produci prin munca ta de zi cu zi. Ia gândeşte-te mai bine! Uită-te în jurul tău, dar nu la colegul de serviciu, ci la patronul tău. El investeşte înainte de a cheltui. Iar când cheltuieşte, de fapt cumpără cea mai importantă resursă ce ne-a fost dăruită: timp!
– Este disponibilă o astfel de afacere şi în România? O pot face şi eu?
– Bineînţeles. Nu uita: am intrat în secolul XXI! Viitorul comerţului este e-commerce, însă, dacă eşti inteligent, nu-l aborda din postura de consumator, ci din cea de investitor! Poţi porni de la zero, dacă vrei, construindu-ţi magazinul virtual cu propriile-ţi forţe, cum a făcut Jeff Bezos, patronul Amazon.com, însă e cale lungă până la miliardele lui Jeff Bezos. Şi nu uita că el a pornit afacerea de comerţ on-line dispunând deja de un capital apreciabil. Tu ai acest capital? Dacă da, e OK! Succes! Dacă nu, cumpără o franciză. Costă doar câteva zeci de euro!
– Şi e... legal?
– Da, altfel n-am mai discuta despre o astfel de afacere în această carte. Comerţul prin Internet este legal încă din secolul trecut şi, dacă te uiţi cu atenţie în topul celor mai bogaţi oameni ai planetei, vei găsi în primii zece cel puţin opt care s-au îmbogăţit folosind Internetul ca unealtă.
– Ce-aş avea de făcut ca să devin prosumator?
– Caută un om care este deja prosumator, poate chiar cel care ţi-a oferit această carte. Cere-i să-ţi spună de unde poţi cumpăra o franciză de afacere prin Internet şi, odată cumpărată franciza, începe să cheltuieşti inteligent! Cumpărând mai inteligent, nu mai ieftin, şi învăţându-i şi pe alţii să facă la fel, poţi ajunge la venituri între câteva sute de euro pe lună şi... câteva sute de mii de euro pe lună – ori chiar mai mult! Căci forţa comerţului prin recomandare, a vânzărilor în reţea, stă în creşterea exponenţială! Potrivit acestui principiu matematic – care şi-a dovedit valabilitatea în cadrul acestui tip de afaceri – 1+1 nu este egal cu 2, ci cu 4! Fă singur calculul: 1 + 1 = 22!...

– Hei, stai puţin! Unde te pot găsi dacă mai am nevoie de sfaturile tale?
– Pe Internet, evident, cea mai puternică unealtă a secolului XXI! Trimite-mi repede un e-mail la pavcon@yahoo.com! Şi nu uita: cumpără inteligent, nu ieftin!

==========================================================================
* Fragmentele publicate aici fac parte din cartea „Cine? Ce? Unde? Când? Cum? şi De ce? Network Marketing“, de Constantin D. Pavel, lucrare de consultanţă în network marketing, aflată în lucru. Poate fi comandată printr-un e-mail trimis la comenzipavcon@yahoo.ro

Niciun comentariu:

Gândul Zilei 1118 - Luni 23 ianuarie 2023:

”Golește-ți mintea, o dată pe zi. Retrage-te câteva minute și intră în stare alfa, iar acolo caută pepita ta de aur din ziua respectivă, înt...