duminică, 3 februarie 2008

Cine naiba eşti TU şi de ce mi-ar păsa de tine?

de I. Will Win

Această carte îţi va schimba viaţa! Această carte îţi va zdruncina atât de tare temeliile încât tot ce e construit incorect în viaţa ta se va prăbuşi; va rămâne în picioare doar ce ai construit corect.

(...)


CINE NAIBA EŞTI TU SI DE CE MI-AR PĂSA DE TINE?

Ia un pix în mână şi, pe următoarele trei pagini răspunde la întrebările de mai sus! Fă-o! Acum!
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________

Adevărul despre Tine
E greu, nu-i aşa? E dureros de greu să scrii adevărul despre tine. Şi pot să pun pariu că jumătate din ce ai scris, cel puţin jumătate din ce-ai scris sunt minciuni! Eşti un mincinos! Încerci să acoperi adevărul, îmbrăcându-l în minciuni viu colorate!...
Întoarce-te şi citeşte ce-ai scris... Citeşte cu atenţie, cu profunzime şi sinceritate (dacă eşti în stare) - şi ai să vezi că e aşa cum spun: mai mult de jumătate sunt minciuni!
Şi ca să-ţi dovedesc că este chiar aşa, uită-te chiar acum pe cele trei pagini: n-ai scris nimic! Nici măcar un cuvânt! Ţi-a fost prea lene să iei pixul ăla nenorocit în mână şi să scrii! Aşa că rândurile acelea goale sunt propriul tău răspuns la aceste întrebări: Cine naiba eşti TU şi de ce mi-ar păsa de tine? N-ai scris nimic... deci, din punctul tău de vedere, eşti un "nimic"! N-ai scris nimic, tocmai de-aia n-ar trebui să-mi pese în vreun fel de tine! Dacă ţie nu-ţi pasă de tine şi te consideri un "nimic", mie, nouă, tuturor celorlalţi, de ce ne-ar păsa de tine?
Dacă ai scris totuşi ceva, eşti o excepţie. Dar nu una fericită, ci doar una... banală. Mai mult de jumătate din ce ai scris tot minciuni sunt!
Şi doare!...

Cine naiba sunt EU să-ţi vorbesc aşa?
Sunt sigur că te-ai întrebat: Cine naiba e ăsta, de îndrăzneşte să mă facă pe mine mincinos, după ce am mai şi dat bani pe cartea lui? Hai să-ţi spun cine sunt - şi n-o fac pentru a-ţi recăpăta încrederea ori pentru a-mi spăla imaginea terfelită de acuzaţiile pe care ţi le-am adus, ci pentru că n-am ce face, vei fi companionul meu până la finalul acestei cărţi. Iar dacă, la un moment dat, te vei sătura şi o vei arunca cât colo, lăsând-o să se rătăcească prin vrafurile de cărţi din casa ta, te anunţ că va veni o vreme în care o vei căuta cu înfrigurare, pentru a te reîntoarce la ea... şi la mine! De ce? Pentru că eu, care îndrăznesc atâtea, sunt chiar TU! Citind şi lucrând cu această carte, te vei citi şi vei lucra, de fapt, cu TINE! Da, chiar cu tine însuţi!

Tu cu Tine
Eşti doar Tu cu Tine! Citind această carte, chiar acum, în acest moment, eşti doar Tu cu Tine! Aşa că, haide, întoarce-te la răspunsurile pe care (nu) le-ai dat şi (re)formulează adevărul despre Tine! Adevărul de acum, de la începutul cărţii, fiindcă la finalul ei, adevărul despre Tine va fi altul. Unul care, în cele din urmă, te va elibera...

(În româneşte de Constantin D. Pavel)

===================================================================
Fragmente din cratea "Cine naiba eşti TU si de ce mi-ar păsa de tine?", de I. Will Win, în curs de apariţie la Editura PAVCON. Precomenzile dvs. se primesc la comenzipavcon@yahoo.com

Niciun comentariu:

Gândul Zilei 1118 - Luni 23 ianuarie 2023:

”Golește-ți mintea, o dată pe zi. Retrage-te câteva minute și intră în stare alfa, iar acolo caută pepita ta de aur din ziua respectivă, înt...