luni, 11 februarie 2008

De ce... MeLeMe?

de Constantin D. Pavel

De ce? „De ce network marketing?“ „De ce m-aş apuca eu de o asemenea activitate?“ După cum puteţi intui, nu există un răspuns general valabil la această întrebare primordială. Tocmai de aceea, este bine ca fiecare să-şi găsească propriul „de ce?“ şi să analizeze apoi network marketing-ul prin prisma „de ce?“-ului personal. În cele ce urmează voi exemplifica „de ce?“-ul meu, un „de ce?“ care, am fost surprins să constat, corespunde totuşi cu răspunsurile multor persoane.
Eu, Constantin D. Pavel, m-am apucat de network marketing... pentru bani. Voiam bani mai mulţi pentru a-mi putea îndeplini visele – ale mele şi ale familiei. Voiam bani mai mulţi pentru a-mi putea îndeplini VISUL principal: SĂ STAU SĂ SCRIU!
Odată cu trecerea timpului, am realizat că greşisem când demarasem o afacere de network marketing pentru bani. Căci, aşa cum spune milionarul american de origine japoneză Robert T. Kiyosaki în toate cărţile sale, „oamenii bogaţi nu muncesc pentru bani“! Mi-a luat ceva timp să-l înţeleg pe Kiyosaki. Iniţial am crezut că îşi bate joc de mine. Cum poţi să fii bogat dacă nu ai bani? Dacă nu banii, atunci ce te face bogat? Răspunsul a venit tot de la expertul financiar nr. 1 în SUA, R.T. Kiyosaki: activele!
Până atunci – recunosc sincer! –, habar n-avusesem ce sunt alea active! Am o formare de tip umanist şi asemenea „chestii“ abstracte nu-mi inspiraseră niciodată prea multă încredere. Dar, dacă voiam să-mi împlinesc Visul – şi voiam! –, trebuia să fac un efort să înţeleg şi astfel de „probleme“ mai... pământene. Încerc, deci, o definiţie, care sper să îţi satisfacă într-o oarecare măsură curiozitatea: „...activele sunt acele «ceva-uri» care-ţi bagă bani în buzunar, fără ca tu să fii nevoit să munceşti tot timpul pentru ele“.
O dată ce am înţeles cum stă treaba, am început să mă uit după activele care mi-ar fi fost la îndemână. Le-am luat pe rând:
drepturile de autor; am publicat ceva povestiri, o serie de articole şi câteva cărţi, dar cum tirajele sunt atât de mici în România, drepturile de autor aferente nu mi-au permis să stau să scriu;
proprietăţile; n-am avut norocul vreunei moşteniri, iar cu banii dintr-un salariu sunt slabe speranţe să poţi achiziţiona proprietăţi, pentru a le transforma în active prin închiriere;
acţiunile la diferite companii; sunt şi eu, ca alte sute de mii de români, acţionar-cuponar, dar n-am văzut niciodată vreun sfanţ, din cauza directorilor slab competenţi care s-au perindat pe la firma unde eu am... 16 acţiuni – s-a ales praful de acea societate, aşa că... adio acţiuni!;
– au mai rămas... afacerile; singura mea cale posibilă de a mă îmbogăţi! Dar când am văzut ce capital necesită o afacere clasică (sediu, impozite, unelte de lucru, impozite, angajaţi, impozite, materii prime, impozite, depozite, impozite...), m-am luat cu mâinile de cap! Dorinţa mea de active n-a diminuat însă, aşa că am început să mă interesez în stânga şi-n dreapta, căutând o afacere a cărei investiţie iniţială să nu mă aducă în sapă de lemn.
Şi am găsit-o! Da! Se cheamă... franciză – o afacere la cheie, a cărei predictibilitate şi viabilitate sunt dovedite. Cele mai bune exemple în acest sens sunt: McDonald’s, Shell, Hilton, Pizza Hut, KFC.
— Cât costă o astfel de franciză? am întrebat.
Şi am primit răspunsul.
— Uau!!! – am exclamat când am văzut cifra, în dolari, urmată de cel puţin şase zerouri. Astea-s francize pentru cei deja foarte bogaţi! Una mai... ieftină, n-aveţi? De câteva sute de dolari, acolo...
— Ba da, cum să nu? Network marketing se cheamă!...
— Şi de ce aş alege eu acest tip de franciză?
— Pentru că, la început, poţi munci în timpul liber (după serviciu), n-ai un program impus de altcineva, nu ai şefi pe cap, îţi creezi propriul sistem de distribuţie, te educi şi capeţi experienţă în afaceri de la oameni de succes – şi îţi dezvolţi incontestabile abilităţi de lider! Şi-apoi, capitalul necesar demarării unei astfel de afaceri de tip franciză este, practic, insignifiant!
Îmi convenea ceea ce auzeam, dar mai aveam multe de aflat. Totuşi, cum poate o afacere de network marketing să îmi aducă mie active? Căci după ele alergam, la urma urmelor...
— Prin construirea unor segmente de piaţă stabile, am primit cel mai simplu şi lămuritor răspuns. O dată construit un asemenea segment, el produce lunar rulaj de marfă, ceea ce îţi va aduce ţie venituri lunare. Un segment de piaţă este, deci, un activ!
— Şi câte segmente de piaţă pot să construiesc?
— Câte doreşti! Doar e afacerea ta!
Din acel moment, de ce?-ul meu a primit răspunsul real: nu bani, ci active formate din segmente de piaţă! Active care să-mi permită, în câţiva ani, să-mi ating visul: să stau să scriu!...

===================================================
Fragment din cartea Cine? Ce? Unde? Când? Cum? De ce... Network Marketing?, în pregătire la Editura PAVCON. Precomenzi la comenzipavcon@yahoo.com

Niciun comentariu:

Gândul Zilei 1118 - Luni 23 ianuarie 2023:

”Golește-ți mintea, o dată pe zi. Retrage-te câteva minute și intră în stare alfa, iar acolo caută pepita ta de aur din ziua respectivă, înt...