miercuri, 25 martie 2009

Creşterea celorlalţi...

de Constantin D. Pavel

Una din legile succesului personal pe care am descoperit-o pe propria-mi piele sună aşa: "Creşterea celorlalţi îţi asigură avansarea".

Principiul e simplu: ajutându-i pe ceilalţi să se dezvolte, vor creşte atât de mult încât ne vor ridica pe noi, cei aflaţi înaintea lor, până vom ajunge la următorul nivel. Aşa că cea mai înţeleaptă decizie pe care o putem lua în viaţă este să îi învăţăm pe ceilalţi tot ce ştim. În felul acesta vom cunoaşte avansarea!

Dacă, în schimb, vom ţine cu dinţii de avantajele nivelului la care am ajuns, manifestând o atitudine ermetică, de îndepărtare a contracandidaţilor, Sistemul Natural de Triere a Oamenilor ne va înlocui, mai devreme sau mai târziu, cu un altul, care nu are nici o problemă în a înţelege cât de benefică este această lege a succesului personal.

Creşterea celorlalţi devine, astfel, o prioritate pentru cei care vor să ajungă să-şi împlinească visele. Tocmai de aceea vă ofer, prin intermediul PAVCON eDucational, toate cunoştinţele pe care le-am acumulat până acum. Fiindcă dorinţa mea este să avansez, dar nu singur, ci împreună cu voi!

Vine un moment în care lupta cu ceilalţi dispare din viaţa noastră şi ajungem să înţelegem că cea mai bună metodă de a ne aduce contribuţia este să (ne) dăruim întru scopul creşterii personale a celor asupra cărora avem capacitate de influenţă.

Cândva, la începutul activităţii mele în "lumea liberă", unul dintre primii mei mentori, un om cu totul deosebit, mi-a răspuns la exaltarea pe care o afişam cu următoarea frază: "Vei avea nevoie de 10 ani ca să poţi înţelege mecanismele bunăstării – şi abia apoi vei începe să ţi-o construieşti!". L-am luat în râs atunci, am zis că mă trage înapoi cu intenţie, că nu doreşte să mă ajute. Dar a avut dreptate. Mare dreptate! Mi-au trebuit 8 ani să pricep despre ce este vorba! Şi când mi-am dat seama, în sfârşit, de mersul natural al lucrurilor şi al vieţii, am realizat că o puteam face şi într-un singur an. Dar cu o condiţie aproape imposibil de îndeplinit: să-mi ucid, pur şi simplu, pe toată durata acestui proces... ego-ul!


=============================================
Extras din Seminarul audio "Mentoring – creşterea celorlalţi", în pregătire la PAVCON Audio. http://www.pavcon.ro


Trei lucruri pe care le poţi face chiar acum pentru ca acest mesaj să aibă un impact pozitiv:

1. Lasă un comentariu şi participă la discuţii!
2. Înscrie-te la Newsletter (e Gratuit!!!), pentru a primi mai multe ponturi fierbinţi şi idei folositoare!
3. Pune un link către acest articol în fiecare mail, mesaj, site sau blog al tău, pentru ca toţi prietenii tăi să poată beneficia de aceste informaţii! Transformă-te într-o sursă de informaţie benefică pentru lume!

Un comentariu:

Anonim spunea...

Salut. Cu scuzele de rigoare pentru acest mesaj de tip spam, insa deocamdata este o buna modalitate de transmitere a unei informatii. Apelam la oameni inteligenti din blogosfera si care pot in acelasi timp sa fie promotori ai acestui fenomen in Bucuresti. INSCRIE-TE LA ZIUA BLOGGERILOR BUCURESTENI ( PE ZBB-2009.RO AI FORMULARUL DE INSCRIERE ) si vino alaturi de noi la festival impreuna cu cat mai multi prieteni. Da acest mesaj mai departe in blogosfera.Vor fi premii, petreceri, multa distractie si nu in ultimul rand o mare gasca de bloggeri cu care poti lega prietenii. Fiecare blogger inscris va primi cadou, saptamanal o invitatie de doua persoane la Eurocinema.
Multumim.

Gândul Zilei 1118 - Luni 23 ianuarie 2023:

”Golește-ți mintea, o dată pe zi. Retrage-te câteva minute și intră în stare alfa, iar acolo caută pepita ta de aur din ziua respectivă, înt...