vineri, 15 august 2008

Şarpele

de Constantin D. Pavel

Eram un copil când mi-am văzut prima oară destinul. Plecasem la pădure, împreună cu nişte prieteni, să culegem fructe sălbatice pentru colecta de la şcoală şi, la un moment dat, m-am trezit singur în mijlocul unei poieni. Pe moment mi s-a făcut frică, însă glasurile prietenilor mei se auzeau din împrejurimi şi teama s-a stins la fel de brusc precum apăruse.

M-am îndreptat spre o buturugă imensă ce trona asemenea unei mese milenare în mijlocul poienii şi m-am aşezat pe ea, să mă odihnesc. Am băgat mâna în buzunar şi am scos-o plină de poame pădureţe, apoi am început să mănânc cu poftă. Şi, deodată, parcă de niciunde, a apărut în faţa mea, târându-se leneş prin iarba grasă... şarpele.

O frică ancestrală mi-a cuprins sufletul crud şi trupul mi-a paralizat. Nu mai eram în stare să fac nici o mişcare, iar inima îmi bătea să-mi sară din piept. Şarpele a continuat să se apropie şi, brusc, cenuşiul lui s-a preschimbat în purpuriu... apoi în verde... în roşu... portocaliu... galben... argintiu... şi iar verde... albastru...

Se afla la mai puţin de un pas de mine când a făcut saltul. I-am simţit muşcătura în piciorul stâng, o simplă înţepătură ca de albină, iar moleşeala care m-a cuprins a fost ca o binefacere...

În secundele de dinaintea leşinului mi-am văzut întreaga viaţă, însă nu în felul în care şi-o revăd muribunzii pe-a lor, cu ochii minţii, ci altfel, plină de realitate, încărcată de adevăr. Nu eram decât un copil, dar viitorul mi s-a arătat exact aşa cum avea să fie... aşa cum a fost!

Aştept sfârşitul viziunii mele, pe buturuga roasă de vreme, în poiana în care m-a muşcat şarpele, cu optzeci şi şapte de ani în urmă... Îl aştept să vină şi acum, cu nerăbdare şi bucurie în aştept, să-mi mai încânte o dată sufletul bătrân cu puritatea culorilor lui minunate... Şi iată-l că vine, da, e Şarpele destinului meu...

====================================================================
Povestire din volumul "Dualitate", de Constantin D. Pavel, aflat în pregătire la Editura PAVCON. Precomenzi se primesc la comenzi@pavcon.ro sau pe siteul http://www.pavcon.ro

Niciun comentariu:

Gândul Zilei 1118 - Luni 23 ianuarie 2023:

”Golește-ți mintea, o dată pe zi. Retrage-te câteva minute și intră în stare alfa, iar acolo caută pepita ta de aur din ziua respectivă, înt...