duminică, 20 iulie 2008

O nuntă ca-n poveşti...

de Constantin D. Pavel

Ieri şi noaptea trecută am fost la nunta unor buni prieteni. Am participat la cununia religioasă şi apoi am fost la masă, la un restaurant. Până aici, totul pare comun... O nouă familie s-a întemeiat, oamenii au mâncat, au băut şi au dansat, cum se face la nuntă. Însă n-a fost numai atât! Nu, n-a fost doar atât! A fost o nuntă ca-n poveşti!!!
Pentru că am fost cu maşina, nu am pus picătură de alcool în gură, aşa că pot afirma cu mâna pe inimă că am fost cât se poate de treaz. Şi că tocmai starea în care mă aflam mi-a permis să constat şi să afirm cu toată tăria că a fost o nuntă de basm!
Începând de la slujba din biserică până în momentul în care ne-am luat rămas bun de la însurăţei şi invitaţii lor, totul a fost cuprins de o vrajă nemaiîntâlnită. Am fost şi săptămâna trecută la o nuntă, iar de-a lungul vieţii am tot participat la astfel de evenimente - ba chiar şi la propria-mi nuntă am fost! -, dar nu am simţit nicăieri atâta iubire şi fericire plutind în aer ca la nunta de aseară.
Pur şi simplu, toţi oamenii de acolo erau prieteni şi toţi se iubeau şi se respectau enorm pentru ceea ce sunt! Nici măcar o clipă n-am remarcat vreo privire de superioritate, de îngâmfare sau vreo atitudine de epatare. Toţi cei prezenţi acolo erau egali: erau oameni şi nimic altceva!
Chiar şi chelnerii care serveau la mese s-au integrat atât de bine în atmosferă, încât unul din ei, la final, când i-am strâns mâna şi i-am mulţumit pentru treaba minunată pe care a făcut-o, mi-a mărturisit că în viaţa lui n-a mai asistat la aşa ceva!
Pur şi simplu, toţi cei prezenţi acolo se iubeau şi răspândeau în jur o asemenea stare de iubire şi respect reciproc încât au fost momente în care am rămas fără respiraţie de emoţie. Soţia mea, cel puţin, a fost atât de încântată de tot, încât s-a transformat deseori într-o prinţesă din poveşti. Toţi erau frumoşi, deschişi, zâmbitori şi... ponderaţi cu băutura. A fost, cred, prima nuntă la care, la final, nu am văzut pe cineva beat. Poate mirii să fi fost, însă nu de băutură, ci de fericire!...
Această nuntă a reuşit să scoată din noi ce era mai bun şi să ne arate că putem fi oameni!
Vă mulţumesc, dragii mei prieteni, pentru experienţa aceasta de viaţă, cu totul deosebită, şi vă doresc casă de piatră, fericire în suflete şi atâta iubire în inimi câtă am simţit eu la nunta voastră!

Niciun comentariu:

Gândul Zilei 1118 - Luni 23 ianuarie 2023:

”Golește-ți mintea, o dată pe zi. Retrage-te câteva minute și intră în stare alfa, iar acolo caută pepita ta de aur din ziua respectivă, înt...