miercuri, 19 martie 2008

Sacrificiul suprem

de Constantin D. Pavel


Am întrezărit o părticică din ceea ce se cheamă sacrificiu suprem, un colţişor al acestui... „nenumit lucru, sentiment, fiinţă”, după ce am făcut o vizită unor oameni minunaţi. Îi mulţumesc lui Dumnezeu pentru că mi i-a scos în cale şi le mulţumesc lor pentru că mi-au permis, cu atâta generozitate, să mă hrănesc din preaplinul existenţei lor! Vă mulţumesc, dragilor!

Ei bine, analizând în profunzime viaţa acestor oameni extraordinari – atât cât cunosc despre ea şi atât cât mi-au permis ei să observ –, pasiunile lor, realizările lor, visurile lor, calea pe care au ales-o, am ajuns la concluzia – în timp ce conduceam în noapte spre casă, pe străzile pustii – că am descoperit ce înseamnă sacrificiu suprem! Împărtăşesc cu voi, iubiţii mei cititori, această minunată descoperire – şi sper din tot sufletul să îi apreciaţi valoarea şi să o integraţi rapid în vieţile voastre, pentru ca ele să capete un avânt spectaculos şi o relevanţă deosebită. În accepţiunea generală, sacrificiul suprem este atunci când îţi dai viaţa! Până acum, la vârsta de aproape 40 de ani, am crezut că aceasta înseamnă, pur şi simplu, să mori pentru cineva, pentru o idee sau pentru un crez înalt. Dar dacă nu e aşa? – mi-am zis în această seară. Dacă sacrificiul suprem nu înseamnă să-ţi dai viaţa, ci să-ţi trăieşti viata? Să trăieşti pentru cineva, pentru o idee sau pentru un crez înalt! Ce descoperire minunată, nu-i aşa?...

Abia aşteptam să ajung acasă şi să pun pe hârtie această descoperire, pentru ca şi tu, acum, să ai acces la ea şi să-ţi schimbe existenţa – pentru că pe a mea sigur o va schimba!

Sacrificiul suprem este să trăieşti pentru a-ţi împlini menirea, spre dezvoltarea ta şi a semenilor tăi! Sacrificiul suprem este, de fapt, un cumul constant de momente în care iei decizia de a afla cine eşti cu adevărat, ce vrei de la existenţa ta pe acest pământ şi unde vrei să ajungi. Sacrificiul suprem este dedicarea vieţii tale întru ajutorarea oamenilor, mai întâi a celor dragi şi apropiaţi ţie, apoi a celor a căror viaţă se intersectează cu a ta. Sacrificiu suprem este atunci când te dedici finalizării proiectelor începute, împlinirii ideilor şi concretizării tuturor acţiunilor tale, pentru a putea oferi semenilor tăi roadele eforturilor vieţii tale. Sacrificiu suprem este să dăruieşti tot ce ai – timp, energie, resurse, idei, sentimente, emoţii – pentru a-ţi împlini destinul, oricare ar fi el! Sacrificiul suprem este acea concentrare a energiilor de care dispui spre împlinirea ţelului personal, menit să aducă o schimbare în bine a vieţii: a vieţii unui singur om, adesea a vieţii câtorva oameni care constituie familia, ori a vieţii tuturor oamenilor de pe pământ, contemporani cu tine sau care vor veni...

Mult prea des avem impresia că ceea ce suntem, simţim şi facem are consecinţe doar într-un mediu restrâns – familia, grupul de prieteni sau cunoştinţe, alte câteva grupuri atinse tangenţial –, însă nu e aşa. Ar fi mult prea simplu să fie aşa! Adevărul este că ceea ce suntem şi ceea ce facem afectează – pozitiv sau negativ – întreaga umanitate! Toată, fără părtinire! Dacă eu, azi, fac o acţiune oarecare, gestul şi atitudinea mea va afecta, nu ştiu cum, nu ştiu în ce fel, nu ştiu când, viaţa unui semen de-al meu din... Australia, să zicem...

Conştientizând că acţiunile mele, comportamentul meu, atitudinea mea, are repercusiuni asupra întregului – fie că vreau, fie că nu vreau! –, realizez, de fapt, că sacrificiul suprem pe care aş putea să-l fac este să îmi fac corect datoria, în orice moment al vieţii mele, astfel încât influenţa mea să fie una pozitivă, care să ducă, în cele din urmă, la evoluţia vieţii, nu la involuţia ei!

Revenind la exemplul pe care mi l-au oferit prietenii mei în această seară, de fapt, la revelaţia pe care ei mi-au permis să o am – şi pentru care le mulţumesc încă o dată! –, este extraordinar de minunat să constaţi că pasiunea este motorul sacrificiului suprem personal. Prietenul meu se dedică aproape total acestei pasiuni, cu devotament şi seriozitate maxime, ceea ce va duce la realizarea unei invenţii care va schimba viaţa omenirii! Despre ce invenţie este vorba? Un aparat de zbor care ar putea aduce un nivel de mobilitate extraordinar de ridicat oamenilor – un aparat de zbor ce s-a concretizat, în acest moment, într-o machetă funcţionabilă! Aceasta, însă, a necesitat ani lungi de studiu, de muncă asiduă, de încercări peste încercări, de modificări permanente – şi totul a fost făcut cu gândul la acel aparat de zbor care va elibera omenirea de frica de a nu rămâne fără combustibili fosili!

Ei bine, sacrificiul suprem al prietenului meu, care „s-a jucat” ani de-a rândul cu machetele sale – vise devenite astăzi funcţionale! – ar putea reprezenta, într-un viitor nu prea îndepărtat, calea către libertatea de mişcare a fiinţei umane, la costuri incredibil de mici!

Abia aştept ca sacrificiul său suprem să se unească rapid cu sacrificul suprem al altor pasionaţi de aeronautică şi, împreună, să dezvolte această idee până la produsul final: un aparat de zbor şi de transport autonom, care să funcţioneze cu... lumină şi aer! Voi fi primul lor cumpărător!!!...

Duminică, 16 martie 2008, ora 23:27

Niciun comentariu:

Gândul Zilei 1118 - Luni 23 ianuarie 2023:

”Golește-ți mintea, o dată pe zi. Retrage-te câteva minute și intră în stare alfa, iar acolo caută pepita ta de aur din ziua respectivă, înt...