marți, 11 martie 2008

Cele mai simple răspunsuri...

de Constantin D. Pavel


Am fost întrebat deunăzi de un student, după ce i-am arătat un plan de marketing: „Cum fac să îmi realizez visul?”

Aceasta este cea mai frecventă întrebare care apare pe buzele prospecţilor după ce au înţeles planul de marketing. Întrebarea care se pune însă trebuie formulată un pic diferit: „Cum fac să-mi realizez visul prin intermediul acestei afaceri?” De fapt, simplificând, oamenii vor să ştie cum să facă afacerea pentru a ajunge rapid la rezultate.

Experienţa liderilor din sistemele de network marketing duce la o singură concluzie, la un singur răspuns, pe cât de simplu, pe atât de adevărat: „faceţi lucrurile cât mai simplu cu putinţă, pentru a putea fi duplicate cu uşurinţă!”.

Acesta este, de fapt, secretul marilor reţele de consumatori. Şi voi puteţi fi constructorii unor mari reţele aplicând principiul enunţat mai sus. Ce înseamnă, de fapt, să faci lucrurile simple şi uşor de duplicat? Vom încerca să creionăm câteva explicaţii în paginile care urmează.

Un principiu simplu, care ne poate înălţa afacerea până la cer, într-o scurtă perioadă de timp, este „lucrul cu numere mari”. Aceasta înseamnă că e nevoie de foarte multe persoane cărora să le transmitem informaţia despre afacere, pentru ca o parte din ele să înceapă să lucreze şi să ne devină parteneri. Potrivit legilor statisticii, din 10 persoane cărora le arătăm planul de marketing, se vor înscrie în afacere, în medie, 3. E un procent destul de bun: 30%! Dar din cei trei va lucra doar unul, însă, afirmă Diamanţii, şi acesta e mai mult decât suficient. Totuşi, la început, când afacerea trebuie construită om cu om, nevoia de reuşită este mare şi acest insignifiant procent de 10% nu mai are atâta putere de motivare pe cât ar trebui. Tu, dacă eşti la început, ar trebui să ştii că, de fapt, nu toţi oamenii cu care începi acum afacerea îţi vor fi alături când vei ajunge Diamant. Ca orice altă activitate, MLM-ul are nevoie de timp şi ceva efort conştient pentru a-l învăţa, iar oamenii care ţi se înscriu acum în afacere şi vor renunţa peste o lună, şase sau un an-doi, reprezintă cărţile şi caietele citite şi scrise în perioada şcolarizării. Nu rămâi cu cărţile şi caietele după un an de şcoală, ci cu informaţiile şi cunoştinţele din ele. Aşa că sfatul nostru este să nu te ataşezi foarte tare de aceste entităţi purtătoare de informaţie. N-ai de făcut decât să inviţi oameni la planul de marketing sau să le ţii chiar tu plan de marketing, după o planificare atentă, tratată cu rigurozitate şi responsabilitate. Cum am mai afirmat şi în altă lucrare de-a mea*, eu mi-am impus să cunosc zilnic o persoană nouă şi să ţin zilnic un plan de marketing. Astfel, am ocazia, cel puţin teoretic, de a prospecta minimum 30 de persoane lunar şi de a înscrie în reţeaua mea (fronţi sau adâncimi), minimum 9 persoane. Iar dacă legile statisticii funcţionează, aceasta înseamnă că înscriu în fiecare lună cel puţin un viitor lider şi constructor de reţea, care în decurs de 3-5 ani, îmi va aduce un venit în euro cu cel puţin patru zerouri.

Network marketing-ul este o activitate de cursă lungă. Cine îl începe aşteptându-se la venituri imediate şi neapărat mari, va renunţa odată şi odată. Şi eu am făcut-o... Dar când mi-am dat seama că oricum muncesc ceva în fiecare zi, ceva care de cele mai multe ori nu îmi aduce un venit rezidual, am realizat imensa valoare a afacerii de network marketing şi m-am reîntors la ea. Rezultatele mele de acum nu sunt extraordinare, dar vor fi. Am studiat mult sistemul, l-am discutat îndelung cu lideri de la mai multe companii de profil care activează pe tot mapamondul, nu numai în România, şi am înţeles ce trebuie să fac pentru a ajunge să-mi văd visul cu ochii. Mă lupt cu mine însumi în fiecare zi pentru a face ce trebuie făcut, nu ce îmi place să fac; uneori reuşesc, alteori dau greş, dar, oricum, pun în fiecare zi măcar o cărămidă edificiului afacerii mele şi reţeaua creşte.

Ştiu că îţi doreşti, dragă networker începător, să ai rapid rezultate, să te vezi rapid scăpat de datorii sau să-ţi cumperi cât mai repede maşina ori casa visurilor tale, însă... ai răbdare. Ai răbdare. Ai mare răbdare. Fă-ţi un plan de lucru, extra-activităţii tale de bază, urmează-l cu încăpăţânare în fiecare zi şi, într-o jumătate de an – un an, vei avea primele rezultate! Te vei schimba, devenind persoana care este în stare să managerieze veniturile uriaşe la care vei avea acces.

___________
* Este vorba despre volumul I al unui SISTEM DE START in Network Marketing, "3 Paşi spre Extraordinar!", care poate fi comandat la http://profesordefericire.tripod.com

=========================================================================
Extras din cartea "Cine? Ce? Unde? Cum? Când? şi De ce? Network Marketing", în curs de apariţie la Editura PAVCON. Precomenzi se pot face la comenzipavcon@yahoo.com

Niciun comentariu:

Gândul Zilei 1118 - Luni 23 ianuarie 2023:

”Golește-ți mintea, o dată pe zi. Retrage-te câteva minute și intră în stare alfa, iar acolo caută pepita ta de aur din ziua respectivă, înt...