marți, 15 aprilie 2008

Între DA şi NU...

de Constantin D. Pavel

Ce-or avea oamenii de se zbat atât de mult între DA şi NU? Ce-or avea de nu înţeleg că o simplă, extrem de simplă concetrare asupra ţelului, pentru o scurtă, uneori foarte scurtă perioadă de timp, le poate schimba radical viaţa în bine?
Zilele trecute am trăit o serie de experienţe care m-au făcut să-mi doresc să am capacitatea de a-i face pe oameni să vadă în interiorul fiinţei lor - să le pot arăta cât de puţin lipseşte să reuşească! Am întâlnit nu mai puţin de cinci persoane într-o singură zi, care erau la un pas, la numai un pas de libertate, şi au ales sclavia, doar pentru că ar fi trebuit să facă acel pas, care era "un pas în plus" faţă de câţi paşi erau ei obişnuiţi să facă zilnic. Cu toţii s-au găsit în situaţia de a spune DA sau NU unei vieţi extraordinare pentru ei, pentru copiii lor şi pentru copiii copiilor lor... Şi au ales să spună NU, dar asta nu pentru că n-ar fi fost în stare să ducă la bun sfârşit acţiunile simple pe care le cerea schimbarea, ci pentru că obiceiurile, părerile, concepţiile învechite şi moştenirea mentală i-au tras înapoi în mocirla vieţii.
Şi-atunci mi-am dat seama ce se găseşte între DA şi NU! Condiţionarea! Majoritatea oamenilor sunt condiţionaţi să aibă despre ei şi despre viitorul lor şi al copiilor lor o viziune întunecată, ceţoasă, neguroasă chiar... Lipsa de încredere în ceea ce pot deveni îi ţine sclavi ai unei vieţi de vierme, "ascunşi într-o turmă, trăind la borcan, vieţi de şobolan" - vorba lui Florin Chilian.
Iar eu mă lupt să-i scot de acolo... Un prieten mi-a zis să o las baltă, că n-o să reuşesc să-i scot niciodată pe toţi de acolo! I-am răspuns că nici nu intenţionez să-i scot pe toţi... Câţiva, numai câţiva să izbutesc să-i luminez suficient încât să se vadă cât sunt de puternici, de uriaşi, de frumoşi, de inteligenţi, de minunaţi - şi e de ajuns! Iar atunci când voi face asta, dintre DA şi NU va dispărea condiţionarea, iar locul va fi luat de încredere şi credinţă! Încredere în ei înşişi şi credinţă în ceea ce pot face cu viaţa lor!

Un comentariu:

Anonim spunea...

Nu degeaba ne-ai invatat ca la masa bogatilor nu e loc pentru toti.
Diana si Giani Podasca

Gândul Zilei 1118 - Luni 23 ianuarie 2023:

”Golește-ți mintea, o dată pe zi. Retrage-te câteva minute și intră în stare alfa, iar acolo caută pepita ta de aur din ziua respectivă, înt...