marți, 9 decembrie 2008

Iubirea se silabiseşte... T-I-M-P

de Florentina Pavel

Lasă deoparte, acum, tot ce ai de făcut şi, pentru una-două ore, joacă-te cu copilul tău! Sau stai de vorbă cu cel ce a devenit între timp adolescent!
Nu lucrurile materiale sau bunătăţile ce i le pui pe masă vor forma caracterul copilului tău, ci timpul de calitate pe care îl vei petrece cu el. Nu e de ajuns să stai în aceeaşi cameră cu el, tu privind la televizor sau citind ziarul, iar el jucându-se singur, lângă tine, ori desenând.
Nimic nu trebuie să fie mai important pentru tine decât educaţia copilului tău.
Fii alături de el, pentru că, în primul rând, de atenţia ta are nevoie, de iubirea ta, de timpul tău. Numai aşa se va simţi în siguranţă şi tu vei fi prima persoană căreia i se va adresa, când în viaţa lui va apărea o problemă.
Dacă nu-i acorzi copilului tău suficient timp şi atenţie pentru a-l ajuta să înţeleagă care sunt valorile şi convingerile tale, el le va învăţa din altă parte, de la restul lumii, din anturajul în care se simte acceptat şi te vei trezi peste ani cu un adolescent sau un adult total diferit de ceea ce ţi-ai dorit să ajungă. Şi asta pentru că în copilărie şi în adolescenţă ai fost prea ocupat când el avea nevoie de tine.
Oricine poate avea copii, însă ai nevoie de ceva special pentru a fi cu adevărat părinte. Nu uita nici o clipă că tu eşti primul exemplu pentru copilul tău – când îţi exprimi bucuria, când îţi descarci nervii şi furia, când eşti amabil sau ironic... Nu uita că eşti înregistrat şi, mai târziu, vei fi copiat întocmai de copilul tău!
Am descoperit, într-o carte scrisă de Zig Ziglar, versurile unui cântec, asupra cărora te-aş ruga să meditezi...

Leagănul pisicii
de Harry Chapin

Ieri a venit pe lume copilul ce-l doream,
S-a întâmplat aşa cum o visam.
Dar în călătorii eram plecat mereu
Şi-a învăţat să umble făr' să ştiu şi eu.
Primele vorbe când le-a spus, acasă nu eram,
Şi a crescut, şi-l auzeam:
„Tăticule, ca tine am să fiu când mă fac mare,
tăticule, ca tine am să fiu.”

Leagănul pisicii şi linguriţa de argint cea bună
Băieţelul cel trist şi omul de pe lună.
„Când vii acasă, tăticule?” „Nu ştiu,
Dar o să stăm de vorbă, promit, când am să viu.”

Deunăzi băieţelul a făcut zece anişori
„Mulţumesc, tăticule, pentru minge”, mi-a spus din ochişori;
„Hai să ne jucăm,
Hai să mă înveţi s-o aruncăm”;
I-am spus: „Nu azi, că sunt pe grabă
Şi am cam multă treabă”.
„În regulă” a grăit,
Şi a plecat spăşit,
Dar zâmbetul nu l-a părăsit
„Tăticule, ca tine am să fiu când mă fac mare,
Tăticule, ca tine am să fiu”.

Leagănul pisicii şi linguriţa de argint cea bună
Băieţelul cel trist şi omul de pe lună.
„Când vii acasă, tăticule?” „Nu ştiu,
Dar o să stăm de vorbă, promit, când am să viu.”

Deunăzi s-a întors de la facultate,
Şi recunosc că-i un bărbat şi jumătate.
„Fiule, sunt mândru de tine. Nu poţi să stai?”
A dat din cap şi mi-a zâmbit, dar, vai,
„Aş vrea cheile de la maşină să mi le dai,
Şi ne vedem noi mai târziu. Ce faci, nu mi le dai?”

Leagănul pisicii şi linguriţa de argint cea bună
Băieţelul cel trist şi omul de pe lună.
„Când vii acasă, fiule?” „Nu ştiu
Dar o să stăm de vorbă, promit, când am să viu.”

M-am pensionat de mult şi băiatul meu a plecat de acasă
L-am sunat deunăzi, într-o după-masă,
I-am spus: „Aş vrea să te văd, dacă n-ai alt program.”
Mi-a zis: „Cu drag, tată, dar am şi eu ceva în plan.
Vezi tu, slujba cea nouă... şi copiii au gripă,
Dar mi-a făcut plăcere să vorbesc cu tine, în pripă.”
Când am închis, mi-am dat seama şi mi-a fost ruşine
Că într-adevăr s-a făcut mare şi e exact ca mine.
Băiatul meu cel drag, este la fel ca mine.

Leagănul pisicii şi linguriţa de argint cea bună
Băieţelul cel trist şi omul de pe lună.
„Când vii acasă, fiule?” „Nu ştiu,

Dar o să stăm de vorbă, promit, când am să viu.”

=================================================================
Articol din revista "Profesor de... Fericire" nr. 8, care se distribuie doar prin abonament.
Detalii la www.pavcon.ro !

Niciun comentariu:

Gândul Zilei 1118 - Luni 23 ianuarie 2023:

”Golește-ți mintea, o dată pe zi. Retrage-te câteva minute și intră în stare alfa, iar acolo caută pepita ta de aur din ziua respectivă, înt...